Efekty kształcenia
i kompetencje:
|
|
Po zakończeniu nauki w ramach przedmiotu studenci powinni znać podstawy chemicznych metod analizy i umieć wskazać potencjalne źródła błędów. Student powinien także umieć zaproponować wagową lub miareczkową metodę oznaczania analitu w nieskomplikowanej próbce. W tym celu powinien wykorzystać wiedzę i zdobyte na zajęciach laboratoryjnych umiejętności praktyczne oraz umiejętność posługiwania się literaturą przedmiotu.
|
Opis przedmiotu:
|
|
Metody analityczne i ich klasyfikacja, źródła błędów i ocena wyników analitycznych. Właściwości jonów i sposoby ich identyfikacji. Równowagi jonowe w roztworach; teorie kwasów i zasad, klasyfikacja rozpuszczalników, iloczyn rozpuszczalności, równowagi utleniania i redukcji, potencjał Nernsta, stała równowagi reakcji redoks, stopniowe i sumaryczne stałe trwałości reakcji kompleksowania, współczynnik reakcji ubocznych.
|