Regulamin Pracowni Specjalizacyjnej i Dyplomowej
1. Zajęcia w pracowni odbywają się w dni powszednie w godzinach od 8 do 18 według planu ustalonego uprzednio z kierownikiem zajęć i opiekunem pracy.
2. Student jest odpowiedzialny za aparaturę i sprzęt stanowiące ogólne wyposażenie pracowni, powinien dbać o stanowisko laboratoryjne oraz szafkę z przydzielonym drobnym sprzętem laboratoryjnym.
3. Podczas pracy w laboratorium należy mieć założone okulary ochronne oraz fartuch. Zaleca się używanie jednorazowych rękawic do wykonywania czynności laboratoryjnych z użyciem substancji chemicznych.
4. Przed przystąpieniem do pracy laboratoryjnej należy zawsze skonsultować z opiekunem pracy lub asystentem prowadzącym ćwiczenia plan pracy oraz rodzaj używanych urządzeń i drobnego sprzętu laboratoryjnego.
5. Reakcje chemiczne z substancjami trującymi i niebezpiecznymi muszą być przeprowadzane pod nadzorem i ścisłą kontrolą asystenta.
6. Studenci zobowiązani są do przestrzegania porządku i czystości miejsca pracy i użytkowanego sprzętu oraz do jak najdalej posuniętej oszczędności w używaniu odczynników, wody i energii elektrycznej. Butelki i słoiki powinny być zaopatrzone w etykiety z podpisem.
7. Do obowiązków studenta należy sprawdzenie porządku po zakończeniu pracy (schowanie drobnego sprzętu laboratoryjnego, zakręcenie kranów, gaszenie światła, sprawdzenie czystości stołów i zlewów) oraz poinformowanie opiekuna o zakończeniu pracy.
8. Kluczyki do szaf, szafek i pomieszczeń laboratoryjnych powinny być pozostawione w wyznaczonym do tego miejscu.
9. Zabrania się:
a. wrzucania do zlewów i studzienek odłamków szkła (stłuczka szklana wrzucana jest
do specjalnych pojemników) oraz innych odpadów mogących spowodować niedrożność
przewodów kanalizacyjnych.
b. wylewania chemikaliów do zlewów i studzienek (odpady są składowane w pojemnikach
plastikowych i przesyłane do utylizacji).
c. przenoszenia sprzętu przeciwpożarowego i używania go do innych celów.
d. używania uszkodzonego sprzętu szklanego z ostrymi, nieobtopionymi końcówkami.
e. umieszczania i przechowywania teczek i toreb w miejscach innych niż wskazane przez
prowadzącego zajęcia (w szczególności zabrania się pozostawiania toreb na podłodze
i stołach laboratoryjnych)
10. Praca z substancjami drażniącymi, trującymi, cuchnącymi i dymiącymi musi być wykonywana
pod wyciągiem.
11. Studenci są zobowiązani do prowadzenia na bieżąco dziennika laboratoryjnego.
Kierownik Pracowni Specjalizacyjnej
dr hab. Grzegorz Litwinienko
|
|