Regulamin Pracowni Specjalizacyjnej i Dyplomowej


1. Zajęcia w pracowni odbywają się w dni powszednie w godzinach od 8 do 18 według planu ustalonego uprzednio z kierownikiem zajęć i opiekunem pracy.

2. Student jest odpowiedzialny za aparaturę i sprzęt stanowiące ogólne wyposażenie pracowni, powinien dbać o stanowisko laboratoryjne oraz szafkę z przydzielonym drobnym sprzętem laboratoryjnym.

3. Podczas pracy w laboratorium należy mieć założone okulary ochronne oraz fartuch. Zaleca się używanie jednorazowych rękawic do wykonywania czynności laboratoryjnych z użyciem substancji chemicznych.

4. Przed przystąpieniem do pracy laboratoryjnej należy zawsze skonsultować z opiekunem pracy lub asystentem prowadzącym ćwiczenia plan pracy oraz rodzaj używanych urządzeń i drobnego sprzętu laboratoryjnego.

5. Reakcje chemiczne z substancjami trującymi i niebezpiecznymi muszą być przeprowadzane pod nadzorem i ścisłą kontrolą asystenta.

6. Studenci zobowiązani są do przestrzegania porządku i czystości miejsca pracy i użytkowanego sprzętu oraz do jak najdalej posuniętej oszczędności w używaniu odczynników, wody i energii elektrycznej. Butelki i słoiki powinny być zaopatrzone w etykiety z podpisem.

7. Do obowiązków studenta należy sprawdzenie porządku po zakończeniu pracy (schowanie drobnego sprzętu laboratoryjnego, zakręcenie kranów, gaszenie światła, sprawdzenie czystości stołów i zlewów) oraz poinformowanie opiekuna o zakończeniu pracy.

8. Kluczyki do szaf, szafek i pomieszczeń laboratoryjnych powinny być pozostawione w wyznaczonym do tego miejscu.

9. Zabrania się:

    a. wrzucania do zlewów i studzienek odłamków szkła (stłuczka szklana wrzucana jest
        do specjalnych pojemników) oraz innych odpadów mogących spowodować niedrożność
        przewodów kanalizacyjnych.

    b. wylewania chemikaliów do zlewów i studzienek (odpady są składowane w pojemnikach
        plastikowych i przesyłane do utylizacji).

    c. przenoszenia sprzętu przeciwpożarowego i używania go do innych celów.

    d. używania uszkodzonego sprzętu szklanego z ostrymi, nieobtopionymi końcówkami.

    e. umieszczania i przechowywania teczek i toreb w miejscach innych niż wskazane przez
        prowadzącego zajęcia (w szczególności zabrania się pozostawiania toreb na podłodze
        i stołach laboratoryjnych)

10. Praca z substancjami drażniącymi, trującymi, cuchnącymi i dymiącymi musi być wykonywana
      pod wyciągiem.

11. Studenci są zobowiązani do prowadzenia na bieżąco dziennika laboratoryjnego.


Kierownik Pracowni Specjalizacyjnej

dr hab. Grzegorz Litwinienko